trešdiena, 2013. gada 7. augusts

Spānija - Blanesa un Barselona.

Sveiki!
Ļoti ilgi prātoja vai vispār rakstīšu šo rakstu, jo man ir pārāk daudz iespaidu un emociju par šo ceļojumu, tāpēc domāju, ka raksts varētu sanākt pārāk garš (tāds tas arī sanāca :D), bet es centīšos būt salīdzinoši kodolīga, ka arī centos ievietot pēc iespējas vairāk fotogrāfiju (dažas gan aizņēmos no gooogle tantes :D).
Uz visām bildēm klikšķini, lai tās palielinātu!!

Atbraukšana
2. Skats no lidmašīnas. 3. un 4. lidosta.

Spānijā mēs ieradāmies pašā svelmes sākumā plkst. ~12.00. Tieši tad, kad viņiem sākas tā šausmīgi kaitinošā siesta, bet par to vēlāk. Lidostā mūs sagaidīja tūroperātors ar laipnu "kā jums iet?" latviski. Es biju nedaudz samulsusi un apdullusi no pēkšņā karstuma, tāpēc nesapratu vai viņš to speciāli iemācījies, jo mēs bijām vienīgie latvieši. Vēlāk izrādijās, ka gids bija no Latvijas (kurš vēlāk lūdzās, lai mēs viņu paņemam atpakaļ līdzi uz Latviju ņahahaha), taču visi pārējie tūristi un gidi bija vai nu no Krievijas vai Ukrainas. :)

Pirmais iespaids
Milzīgs termometrs Barselonā rāda +32C.

Teikšu godīgi, ka tas nebija viens no labākajiem, jo pēc spirgtā Latvijas rīta mēs uzreiz nonācām svelmainajā Spānijas pusdienlaika saulē, kas bija mizlīgs šoks!!! Taču pie klimata izmaiņām es ātri pieradu  un vēlāk ar to nebija nekādas problēmas.

Blanesa
Visu ceļojuma laiku mēs dzīvojām Kosta Bravas piekrastes kurortpilsētiņā Blanesa viesnīcā "Primar" (2. rinda 1. foto). Blanesa ir diezgan jauka pilsētiņa, pilna ar visādiem veikaliņiem, restorāniņiem, parkiem, promenādi un pat savu botānisko dārzu līdz kuram veda speciāls autobusvilcieniņš.
Veselu nedēļu, katru vakaru viņiem bija salūtu konkurss (priekšpēdējā bilde), mēs atbraucām tieši uz noslēdzošo dienu. Teikšu godīgi, neko iespaidīgāku es vēl nekad mūžā nebiju redzējusi. Neviens salūts nestāv klāt tam, ko es redzēju Blanesā. Iespaidus vienkārši nav iespējams nodot ar fotogrāfijām un vārdiem, to ir jāredz!
Pludmale Blanesā bija ļoti tīra un sakopta. Smiltis nav tādas kā pie mums Jūrmalā, tās ir diezgan raupjas, sāstāv no daudz mazmazītiņiem akmentiņiem, kurus pēc pludmales ir ļoti viegli nokratīt. Tajā pašā brīdī uz smiltīm bija diezgan sāpīgi kāpt, kā arī atsisties ar pliku vēderu pret tām ir šausmīīīīīīgi sāpīgi (tā kā pret smilšpapīru). Taču smiltis strādāja arī kā dabīgs skrubis un mana āda, it īpaši pēdas, vēl nekad nav bijusi tik gluda. :D
Blanesas botāniskais dārzs (1. rinda 2. un 4. bilde, 3. rinda 1.-4. bildei). Ooo, ļoti skaista un romantiska vieta (it īpaši Vidusjūras dārzs). Daudz skaisti ziedi, palmas, kaktusi, milzīgs daudzums brīnumainu skatu uz Blanesas pilsētu, Vidusjūru un tās piekrasti. Ā un to papagaili sauc Valentīna, ar viņu un viņas draudzeni/ draugu (īsti nezinu :D) Marinellu varēju nofočēties. :)

Barselona
Uz Barselonu mēs braucām divas reizes - vienreiz kopā ar grupu, otru reizi paši ar vilcienu.
Teikšu godīgi, Barselona man patīk vismazāk no lielajām Eiropas pilsētām. Varbūt, tas ir gida dēļ, jo Barselonā mums pagadījās šausmīgi kaitinošs gids, kas pārāk daudz runāja, neļāva nekur normāli nofotogrāfēties un, lai apskatītu, piemēram, Gaudi parku (1. rinda 3. foto, 2. rinda 1., 2., 4. foto), deva 40 minūtes. Whaaat??? Tāpēc par Barselonu es neesmu īpaši lielā sajūsmā. Parīze, Londona un Roma man patika daudz vairāk. Ā vēl pirmajā dienā mēs apskatījām dziedošās strūklakas (3. rinda 2. foto, strūklakas strādā mūzikas pavadībā un tiek apgaismotas dažādās krāsās) Hmm... Nuu, ir jau skaisti, bet diezgan garlaicīgi. :D Visinteresantākais no Barselonā apskatītā bija akvārījs, kurā ir divi zemūdens tuneļi (1. rinda 1., 4. foto, 3. rinda 3. - 5. foto), taču arī tur mums nepietika laika, jo nu atkal tas nenormālais sprinteris gids... :D
Kā arī es nebiju īpaši lielā sajūsmā par Gaudi arhitektūru. Tā man šķita pārāk piesātināta un raiba. (1. rinda 2., 3. foto, 2. rinda 1.-4. foto, 3. rinda 1. bilde)
Otrreiz mēs braucām pašas uz Barselonu ar vilcienu. Taču arī šoreiz mums nesanāca apskatīt nekādus apskates objektus, jo nu meitenes + veikali = laiks paskrien ātri...
Taču, lai tiktu atpakaļ uz mūsu viesnīcu Blanesā, mums bija jāpārvar šausmīgais haoss vilcienu stacijā. Kaut kas bija noticis ar vilcienu kustību, viss bija apstājies, ekrāni uzkārušies un mēs stāvējām zem zemes (tā kā metro :D) +40 grādu karstumā, šausmīgā sutoņā - tas bija nepatīkami, it īpaši pēc tās nesenās vilcienu katastrofas. Ja kāds nezin, tad šeit.

Salvadora Dalī muzejs
Šo ekskursiju es gaidīju visvairāk, jo Salvadors Dalī bija visai ekscentrisks un noslēpumains mākslinieks, tādēļ neapskatīt muzeju un viņa atdusas vietu es vienkārši nevarēju.
Šoreiz gan mums trāpijās ļoti labs gids. Tika izstāstīts ļoti daudzi interesanti fakti par Dalī dzīvi. Piemēram, kā Salvadors Dalī vēlējās pievērst Galas uzmanību, kas tolaik bija jau precējusies ar Dalī draugu. Ja tu nekad neko neesi dzirdējis par Dalī biogrāfiju, tad šis tev var šķist neticami. Tātad, lai pievērstu Galas uzmanību viņš samaisīja aitu un vistu ekskrementus, sasmērēja visu ķermeni ar tiem, saskrāpēja ceļgalus līdz asinīm, noskuva paduses un nokrāsoja tās zilā krāsā.... :D Nu, man nav komentāru, ko tev vēl var piebilst! :D
Muzejs bija interesants, taču diemžēl lielākā daļa slaveno Dalī gleznu ir izmētātas pa visu pasauli (ASV, Francija, Itālija, privātās kolekcijas u.c.).
Vienīgais vēlos pievērst jūsu uzmanību šai ārkārtīgi interesantai gleznai, kas atrodas šajā muzejā:
Pirmais, ko mēs ieraugam ir kailu sievieti (tā ir Dalī sieva Gala), kas pagriezusi muguru gleznotājam vēro saulrietu caur logu. Taču pavelkot plakstiņus sānis (uztaisi ķīniešu acis :D) būtu jāierauga............. Linkolns.
Pats Salvadors Dalī ir apglabāts šajā muzejā virs sieviešu tualetes. Khem, khem...
Muzejs bija interesants, taču es gaidīju kaut ko vairāk! :)

Siesta un dzeramais ūdens
Par šo es vēlos parunāt atsevišķi! :D Labi, es saprotu, ka tā ir tradīcija no izseniem laikiem, BET ir 21. gadsimts, kondicionieri ir visur - restorānos, autobusos, veikalos... Taču slinkie spāņi pirmkārt, no rīta nevar laikā atvērt veikalu, bet pluss vēl no divpadsmitiem līdz pat laikam, kad viņiem pašiem sagribēsies ir siesta. Protams, tāda lieta kā siesta vairs nepastāv lielajās pilsētās kā Barselona un Madride, bet, piemēram, Blanesā, tas mani tiešām kaitināja!!!!!! 
Dzermais ūdens Spānijā ir zelta vērts - tiešā un pārnestā nozīmē! :D

Vai esat bijušas Spānijā? Kādi jums ir iespaidi? 
Kur tu šovasar ceļoji?

12 comments:

  1. nu jau vakar apritēja 3 mēneši kā esmu Spānijā :)
    Siesta nav tā kaitinošākā lieta šeit, bet autobusa šoferi, kuri mēdz kavēt veselu stundu :P
    pēc darba... vēlu naktī ... nokaitina līdz pēdējam :P
    Bet jauks ceļojums Tev bijis :)

    AtbildētDzēst
  2. Tiešām interesants ceļojums tev bijis, paldies, ka padalījies! Arī vienmēr esmu gribējusi aizbraukt uz Spāniju, taču laikam vislabākais gadalaiks tam nav vasara :D

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. mums jau šodien tādi paši laikapstākļi kā Spānijā. :D Nav jau viņiem tik traki karsti!! ;)

      Dzēst
  3. Skaisti! Mans tēvs grib doties uz Spāniju, tagad arī es gribu aizceļot tur xD. Šogad nekur neceļoju, kaut gan plānoju uz UK.

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. noteikti iesaku doties uz Spāniju, tā ir pavisam savādāka nekā mums pierastā Eiropa. :)

      Dzēst
  4. izskatās, ka tev bijis interesanti (:

    piedod, ka laboju, bet tā kā nav pirmā reize - 'neesi' neraksta ar 'ē'. ;)

    AtbildētDzēst
  5. Varu teikt, ka Barselona noteikti ir un būs mana vismīļākā pilsēta. Nenāca tā mīlestība gan uzreiz, bet četru gadu laikā mazpamazām. Tagad, esot atkal Latvijā, reizēm pilnīgi sirds aizsāpas, kā gribas atpakaļ, kad kaut ko palasu par šo tēmu.

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. mmm.. man palikušas tikai tās labākās atmiņas par ceļojumu, labrāt atgrieztos Spānijā. ļoti patika!! :)

      Dzēst
  6. Man arī ļoti gribētos aizbraukt uz Spāniju, izbaudīt karstumu. Esmu bijusi Grieķijā - būtu interesanti salīdzināt divas siltās zemes.
    (Groma)

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. ņā, karstumiņš Spānijā ir labs!!! :D ooo, es labrāt velētos aizbraukt uz Grieķiju!

      Dzēst