svētdiena, 2012. gada 2. decembris

Kā apkarot pumpas?

Hei, hei!


Manuprāt, mēs visas vēlamies, lai mūsu sejas āda būtu perfekta bez nevienas pumpiņas, apsārtuma, melnajiem punktiņiem, milzīgām porām utt. Šī tēma vienmēr būs aktuāla, tāpēc nolēmu izveidot rakstu par sev zināmiem un izmēģinātiem līdzekļiem. Taču pirms šo visu līdzekļu lietošanas, iesaku griezties pie ārsta, jo tikai ārsts spēs ieteikt tev visefektīvāko līdzekli. ;)
Līdzekļus likšu pēc iedarbības un efektības (tas, protams, ir tikai mans viedoklis un, varbūt, tas, kas der man, nederēs tev).

12. Clean&Clear, Garnier u.c. tāda veida līdzekļi
Ja tev ir nopietna akne, nekas no produktiem, kas nopērkami "Drogās", tev nederēs! Tie der tikai vieglu pumpu gadījumā, kā arī tos var lietot, lai vienkārši koptu, nevis ārstētu ādu. Manuprāt, šo firmu attīrošie gēli/skrubji/putas ir labi lietošanai ikdienā, jo tie pietiekoši labi attīra ādu no ikdienā sakrātajiem netīrumiem, bet ne ārstē to. Attīrošos gēlus, putas vai losjonus ir jālieto katru dienu, jo āda ir jāatīra no netīrumiem, kas sakrājas dienas laikā.

11. Bioderma Sebium Al
Bioderma produkcija man ļoti patīk, esmu liela Bioderma attīrošo ūdeņu un mitrinošo krēmu fane. Tādēļ kā jau problemātiskas ādas īpašiece nolēmu izmēģināt šo krēmu, kas sola intensīvi cīnīties ar ādas nepilnībām. Khemkhem, nezinu, kas viņu izpratnē nozīmē intensīvi, bet šis krēms bija absolūti bezjēdzīgs. Es neredzēju pilnīgi nekādu efektu, kā arī tam piemīt visai nepatīkama - grīdas tīrīšanas līdzekļu :D smarža, man nepatīk arī tekstūra - diezgan ilgi iesūcas un padara ādu tādu kā "nesvaigu", it kā uzreiz to gribētos nomazgāt.

10. Bioderma Sebium Global
Pilnā atsauksme šeit.

9. Acnix

Šis ir nopērkams aptiekā un, man šķiet, ka šīs ir bezrecepšu zāles. Tas bija mans pirmais līdzeklis pēc Clean&Clear "ēras". Efekts ir, taču neliels. Pumpas nepazuda pavisam, taču seja noteikti bija daudz tīrāka. Ir arī šīs pašas firmas attīrošais līdzeklis, kuru gan nēesmu lietojusi. Iespējams, ka labāku efektu ir iespējams iegūt, lietojot to kopā ar šīs pašas firmas attīrošo gēlu. Acnix ir maigs, noteikti nesausina ādu. Tas noņem atmirušās šūnas un kavē baktēriju veidošanos. Lai redzētu rezultātu to vajag lietot ilgstoši, vismaz divus mēnešus.

8. La Roche Posay Effaclar K
Pilna atsauksme šeit.

7. La Roche Posay Effaclar Duo+
Pilnā atsauksme šeit.

6. Imex
Šis līdzeklis ir domāts tiem, kam ir tās saucamās "sāpīgās", iekausušās pumpas. Arī šo līdzekli vienu brīdi lietoju un man tas nepatika, lai gan savu darbu tās izpildīja izcili. Izdziedēja manas iekaisušās pumpas, bet toties parādījās ļoooti daudz melno punktiņu jeb komedonu. Iespējams, manai āda nepatika, šī krēma eļļainā konsistence un tas ārkārtīgi ilgi iesūcas ādā. Pietam šis krēms ir ar nokrāsu (miesaskrāsas), kas man likās visai bezjēdzīga lieta šajā produktā. Imex ir recepšu zāles, jo to sastāvā ir antibiotikas.

5. Dalacin T
Šis līdzeklis satur antibiotikas un spirtu, tādēļ tas ir ļoti sausinošs un sausai, jūtīgai ādai tas nederēs, taču es noteikti to iesaku tiem, kam ik pa brīdim uzlec kāda nejauka pumpa un to ir jānovāc ātri, nesāpīgi un efektīvi. Dalacin T iesaku tiem, kas it kā savu ādu beidzot ir saveduši kārtībā, taču ekstra situācijās ir vajadzīgs kaut kas, kas to pumpu izdziedēs.

4. Dr.Wolff's Acne Attack
Pilna atsauksme šeit.

3. Skinoren un Finacea
Iepriekš jau, laikam, rakstīju par šiem krēmiem. Liku tos vienā virsrakstā, jo abu krēmu sastāvs ir pilnīgi vienāds, tikai Skinoren ir krēmveida tekstūra, bet Finacea gēlveida. Taču es labāku efektu ieguvu no Skinoren, lai gan mana māsa, kas arī lietoja šos krēmus, teica, ka abiem ir vienāds efekts. Šie līdzekļi noteikti  efektīvi apkaro pumpas, bet ādu padara diezgan sausu, tāpēc ir jālieto mitrinošais krēms kopā ar šo līdzekli. Kā arī Skinoren un Finacea mēdz būt arī blakusparādības - apsārtums, niezoša sajūta un sausums. Tas ir pilnīgi normāli, tāpēc nesatraucies! Šīs blakus blaknes var efektīvi novērst, lietojot mitrinošu un nomierinoš krēmu. Cik atceros, tad šie līdzekļi arī bija bezrecepšu zāles.

2. Differin
Šis ir īsts brīnumlīdzeklis. Kādu brīdi mana āda bija palikusi ļooooti sausa un zvīņojoša, bet tajā pašā brīdī tā bija diezgan problemātiska. Es nezināju kā rīkoties, jo visi pumpu apkarošanas līdzekļi parasti ir ļooooti sausinoši, bet mana āda tā jau bija ļoti traumēta, apsārtusi un zvīņojoša, tādēļ, kad devos pie dermatologa viņš man izrakstīja šo krēmu. Šis veic tādu kā pīlinga efektu, nokasa zvīņojošās, atmirušās šūnas un iznīcina aknes baktēriju. Tajā pašā brīdī tas padara ādu ļooooti jūtīgu, it īpaši uz sauli, tāpēc vasarā šo krēmu nav ieteicams lietot (ja nu vienīgi kopā ar augstu SPF aizsarglīdzekli). Krēma ietekmē āda kļust maiga un ļoti gluda. Nezinu, vai šī ir krēma blakusparādība vai arī tā ir tikai manas ādas īpatnība, bet mana āda atkal ir kļuvusi taukaina un spīdīga... duh. Kādēļ tā vienreiz nevar balansēt uz normālas ādas robežas, nevis ekstra sausa vai ekstra taukaina. :D
Šīs ir recepšu zāles.

1. Duac

Pret šo krēmu man ir īpaša mīlestība. :D Āda palika vienkārši perfekta! Nevienas pumpas un poras ir tik maziņas, maziņas... Jau pēc pirmās lietošanas reizes ir redzams efekts - jaunas pumpas vairs neparādās, tiek ārstētas vecās. Un tagad pie sliktās šī krēma puses - šausmīgs sausums un jūtīgums. Man nekad mūžā nebija tik sausa āda un es nekad nedomāju, ka tā sākšu mīlēt savu mitrinošo krēmu. Sausums rodas, jo šis krēms tā kā "nokasa" veco ādu, lai rastos jaunas, veselas ādas šūnas. Kā arī atceros kāds man bija šoks, kad pēc pirmās lietošanas reizes es ieraudzīju, ka visa mana seja ir sarkana, tā kā apdegusi. Šīs ir arī šī krēma blakusparādības - sausums, nieze un apsārtums, tāpēc ar to ir jārēķinās. Taču es labāk paciešu sausumu un apsārtumu, kas ar laiku, kad āda pierod pāriet, lai vēlāk iegūtu lielisku ādu. Pilnīgs rezultāts rodas pēc diviem mēnešiem. Šīs gan ir recepšu zāles, bet dažas jaukas aptiekārītes tās dod arī bez receptes. :)

Cerams, ka mana raksta informācija tev noderēja! :)

19 comments:

  1. Es sejas krēmus pret pumpu, piņņus un citu problēmu apkarošanu nelietoju , jo vienmēr ir problēmas ar ādas jūtīgumu, sausumu. Pret pumpu un piņņu apkarošanu cīnos ar 3 vienkāršiem produktiem - tējas koka eļļa (apsārtumi, iekaisums, augoņi, allerģiskās pumpas), salicilskābes spirta šķīdums (ādas dziedināšanai, vecā sejas ādas slāņa noārdīšanai) un mājas pagatavojamo poru tīrītāju no piena un želatīna (komedonu likvidēšanai). Esmu laimīga ar šiem produktiem un man neko citu nemaz nevajag. :)

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. jauki, ka padalījies ar saviem ieteikumiem. :) taču, ne visiem tie der, jo katram cilvēkam ir atšķirīga āda. mana āda pilnīgi nereāģe uz dabīgiem līdzekļiem, kā arī es gribu redzēt efektu "tagad un tulīt" (tā kā esmu šausmīgi nepacietīga :D).
      gandrīz visiem līdzekļiem pret pumpām, kas dod reālu efektu ir blakusparādības - jūtīgums, apsārtums un nieze. arī man bija šīs blakus blaknes, bet es veiksmīgi tiku ar tām galā, lietojot nomierinošu un mitrinošu krēmu (kaut vai to pašu pantenolu). :)

      Dzēst
  2. Nezinu vai man vienīgajai ir šī problēma, bet kad nopērku kādu līdzekli pret pumpām, pinnēm utt neatkarīgi, vai pērku Drogās vai Douglasā, bet pirmajā brīdī, man šis produkts ļoti patīk, bet pēc kāda laika, manai ādai vainu vienkārši vairs nepalīdzpaliek sliktāk, vai nu paliek sliktāk.
    es aptiekā esmu pirkusi tikai vienu līdzekli sejas problēmu apkarošanai, un man viņš patika. Ādai patika, un palika labāk, tādēļ atkārtoti nepirku, bet vēlāk, kad atka;l izjutu vajadzību pēc šiem līdzekļiem, vairs neatcerējos ne nosaukumu, ne izskatu.

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. to produktu ko pirku aptiekā man ieteica dermotoloģe, bet sākumā viņa man iedeva nelielus paraudziņus, lai es vispār saprastu, vai manai ādai tas der.

      Dzēst
    2. iespējams, ka tava āda pierod pie tā līdzekļa, tāpēc pēc kāda laika efekts vairs nav tāds kā sākumā. ;)

      Dzēst
  3. Jā, sāpīga tēma! Agrāk lietoju Neutrogena sēriju un biju baigi apmierināta, bet pēc kāda laika kaut kas mainījās un vairs nav tas, kas bija agrāk...diemžēl! Esmu jau liekās puspasaules līdzekļus pamēģinājusi, bet vēl neesmu atradusi, kas man to lietu vestu labumā!:(

    AtbildētDzēst
  4. mm, tik interesanti.,.. man bija tikai garnier un skinoren... :) pasaki luzdu, cik daudz maksa duac un finacea? :)

    AtbildētDzēst
  5. ām, cik maksā pēdejais līdzeklis? apsārtums ir liels? pēc cik dienām viņš pazūd?

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. kā kurā aptiekā 9-11 Ls. Apsārtums nevienmēr izpaužas visiem uz visiem tas reaģē dažādi, atkarīgs cik jūtīga āda. ;) Līdzko āda pierod pie Duaca, tad arī apsārtums pazūd, man bija apmēram nedēļa. :)

      Dzēst
    2. un reāli sarkana seja bija ?

      Dzēst
    3. jā, noteikti neisaku rādīties sabiedrībā pirmo dienu, jo tad ir vistrakāk. :D taču vēlreiz atgādinu tas nenotiek ar visiem, no man zināmajiem cilvēkiem, kas lietoja duac, nevienam nebija tādas reakcijas, tā notiekot tikai 1 no 100 cilvēkiem (un es biju tā laimīgā :D).

      Dzēst
    4. Man ir jautajums.Kura aptieka var dabut bez receptes pedejo kremu?? Gribeju uzprasit savam dermotologam, bet vina man atkal aizmirsa izrakstit.

      Dzēst
    5. tas kā paveiksies un kā palūgsi, jo principā tās ir recepšu preparāts. ;)

      Dzēst
  6. un cik tu bieži viņu lieto? cik reizes dienā? :)
    to duac .

    AtbildētDzēst
  7. Sveika, Alise!

    Kadu mitrinoso kremu Tu lietoji kopa ar Duac gelu? Jau divas nedelas lietoju Duac un man ir tadas pashas blakusparadibas, ka aprakstiji sava bloga (sausums, slanojas ada, apsartums utt., bet es nepadodos, jo zinu, ka japaiet vismaz 2 menesiem, lai butu rezultats.
    Meginaju gan Bioderma, La Roche Posay, Avene mitrinosos kremums, bet no tiem ada paliek taukaina un spidiga. No Biodermas bija alergiska reakcija- pa visu seju paradijas mazas pumpinas (ka natrene).

    Vel jautajums, vai Tu veici sejas piilingu, lai nonemu sauso adu?
    Miljs paldies :)

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. Es lietoju Physiogel A.I. mitrinoši krēmu jūtīgai ādai, bet tas ir diezgan biezas konsistences un varbūt vasarai nederēs, taču varbūt to var lietot kā nakts krēmu.

      Hmm.. manuprāt, labāk nevajadzētu veikt sejas pīlingu Duac lietošanas laikā, jo tas padara ādu ļoti jūtīgu un labāk ļaut ādai pašai tikt ar sevi galā :)

      Dzēst